lördag 12 september 2009

Debut i LA!



Idag har vi tävlat i Lysekil. Startade en LB:1 och för första gången en LA:1.
Disco var helt suverän idag. Han bara gjorde allt jag bad om, vilken häst!!!

Kändes mkt bättre än igår på träningen då han var seg. Idag var han fin o lydig. Och vi slapp balanstraven o spöket som han brukar hålla på med när man kommer till tävlingsplatsen. Det var skönt för då kunde man ha energin på ridningen i stället...

Kändes lydig, mjuk o framåt när jag red fram till LB. När jag kom in i ridhuset la han in en extra växel o jag kunde bara sitta o njuta! Detta resulterade i 73,79% o en vinst!!

Nästa klass var LA:1 o det var första gången. Han är inte riktigt klar ännu för 10m galoppvolter, halvt igenom, men nån gång måste man börja. Han fick stå i transporten ett par timmar o äta, för det var långt mellan mina starter.
Red bara fram i 20 min, kort o intensivt. Funkade bra.
Kändes åter super när jag kom in i ridhuset. Han gjorde allt så gott han kunde o faktiskt bättre än han gjort på träning. VILKEN HÄST!!!!!
Han fick 71,31% o vann den klassen med!

Jag är så himla nöjd. Nu ska han få vila sig några dagar o bara ha det gott i solen. Det är han verkligen värd min fina pålle!

Vill tacka Lysekils Ryttarförening för jättefint ordnade tävlingar med olika klasser i båda ridhusen.

25 kommentarer:

  1. Super! Grattis!!! Ska vi byta häst? ;)
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Grattis! Jättesnyggt och prydligt.

    SvaraRadera
  3. Tack! Du kommer att gå förbi oss när han blir lite "varm i kläderna"

    SvaraRadera
  4. Tack Anna, ja han är duktig lille Disco...

    SvaraRadera
  5. Oj vilken debut!!! Gud så duktiga ni är, många grattis!!!

    SvaraRadera
  6. Träning är träligt,sa Disco(kan detta) klart jag ger järnet när det är tävling, jag klär bäst i BLÅGULT! Grattis, Disco och Irene!

    SvaraRadera
  7. han ser allt bra stolt ut där på bilden, Disco... och med rätta.
    Grattis!!!

    SvaraRadera
  8. GRATTIS !! Vilken stjärna du har och snabbt framåt går det. Önskar Er all lycka! Det ska bli skoj att följa Er framöver då jag är säker på att ni kommer att klättra i klasserna.

    SvaraRadera
  9. Tack alla för snälla kommentarer! Kommer bara att bli en tävling till i år, (LB:1 o LA:1). Får se nästa år om han blir starkare o orkar nån annan LA-klass, för i denna klassen lyfte han sig till sin absoluta gräns för vad han klarar just nu. Underbart att han gör sitt bästa på tävling!

    SvaraRadera
  10. JÄTTE GRATTIS ! Du som bara skulle "prova" LA.

    SvaraRadera
  11. Tack! Ja, Disco hade en toppendag!

    SvaraRadera
  12. Herregud va roligt att det gick så bra och i debut och allt!Ett stort GRATTIS till dej och din duktiga häst=))

    SvaraRadera
  13. Grattis grattis:D Duktiga var ni!
    Skönt att han inte dansade idag.

    SvaraRadera
  14. GRATTIS! Det är precis som förr i tiden! Du är alltid etta. Nu var du till och med nöjd!! Vad har hänt? Lycka till på nästa tävling.

    SvaraRadera
  15. Hej o Tack anonym! Klart man blir nöjd när man vinner... kanske ödmjukare med åldern?

    SvaraRadera
  16. GRATTIS!!! Kan då inte se att han inte är färdig!! Så mkt jobb du lägger på din pålle är det inte konstigt att det blir resultat! DU är lika duktig som Disco!! / Kicki

    SvaraRadera
  17. Ha ha, Kicki du skulle sett honom dagen innan, katastrof, även på träningen onsdagen innan...

    SvaraRadera
  18. Men GE dig! DU är lika duktig som din fina häst!! Hur de gick på träningen dagen innan ser ju inte - ibland tyvärr - domaren! /Kicki

    SvaraRadera
  19. Ganska tur att inte domaren såg oss på fre, kan jag säga. Jag är målmedveten o envis...

    SvaraRadera